۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۵۶۲۶۷۹
آیت الله مکارم شیرازی:

سودهای بانکی مانع جدی تولید داخل است | هیچ بن بستی برای حل مشکلات وجود ندارد

حضرت ‌آیت الله مکارم با تأکید بر حمایت از کارگران و تولیدکنندگان گفت: مالیات های سنگین و فشارهای بانک ها مانعی بر سر راه تولید است، چرا که با سودهای بالا نمی توان چرخه تولید داخل را فعال کرد.
دیدار وزیر کار و رفاه اجتماعی با حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار علی ربیعی وزیر کار با بیان این که مسائل اجتماعی به صورت زنجیر وار به یکدیگر گره خورده است، گفت: مسائل اجتماعی و کار به آموزش و پرورش هم مرتبط است یعنی دانش آموزان بعد از فارغ شدن از تحصیل جامعه خریدار ندارند.

وی افزود: اخیرا صحبت است که دانش آموزان در دوران تحصیل مهارت هایی ببینند تا در زمان ورود به جامعه توانایی انجام کار را داشته باشند، یکی از مشکلات افزایش بیکاری نبودن تعادل بین عرضه و تقاضا در میان طالبان کار و زمینه های کار در جامعه است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که برای مسأله کار و اشتغال فرهنگ سازی کامل نشده است، اظهار داشت: بسیاری از جوانان حاضر نیستند کارهای معمولی را انجام دهند، این در حالی است که بزرگان دین کارهایی مانند کشاورزی می کردند، امیرمؤمنان(ع) با دسترنج خود هزار بنده را آزاد کردند.

وی ادامه داد: باید فرهنگ سازی کرد که کار کردن عار نیست، اگر این فرهنگ اصلاح نشود مشکل بیکاری حل نخواهد شد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر حمایت از کارگران و تولیدکنندگان ابراز داشت: مالیات های سنگین و فشارهای بانک ها مانعی بر سر راه تولید است، چرا که با سودهای بالا نمی توان چرخه تولید داخل را فعال کرد، یکی از دلایل گران شدن تولیدات بالا بودن هزینه ها برای تولید است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به مشکلات تولید ابراز داشت: متأسفانه بسیاری از کارخانه ها تعطیل شده اند، باید دید که مشکل این کارخانه ها چیست و چرا از آن ها حمایت نمی شود، اخیرا اعلام شده که کالاهای برقی مانند نباید افزایش قیمت داشته باشد وقتی دولت دلار را 500 تومان گران تر کرده است تولید کننده چگونه می تواند اجناس خود را به قیمت سابق بفروشد؟ چرا دولت دلار 3700 تومانی برای سال 97 را به 4200 تومان افزایش داده است؟

وی عنوان کرد: مسائل  اجتماعی به یکدیگر مرتبط هستند و باید برای همه جنبه های آن فکر کرد، امیدواریم که امسال سال خوبی باشد و باید بدانیم که در هیچ مسأله ای بن بست نیست و همه چیز راه حل دارد از این رو دلیلی ندارد که نتوانیم مشکلاتی مانند بیکاری را حل کنیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: باید با امیدواری پیش برویم چون امید است که سبب پیشرفت کارها می شود، تعلیمات اسلام در مسأله کار و تولید بسیار مهم و قابل استفاده است، فرهنگ اسلام در این زمینه غنی است و باید بتوانیم آن را گسترش دهیم تا سبب حل مشکلات شود

وی اضافه کرد: دولتمردان برای حل مشکلات باید اهتمام داشته باشند و مردم نیز باید یاری کنند، وزارت کار بیش از بسیاری از وزارتخانه های دیگر با مردم سروکار دارد، در زمینه ایتام نیز باید افراد را حمایت و توانمند کرد تا در جامعه فعالیت کنند./1323/

ارسال نظرات